Skip to content

Medovina Bohemiana skořicová (mjød med kanel)

23 mars, 2014

Bilde

Denne mjøden kjøpte jeg på et marked i Praha (ca. 30-40 norske kroner). Det er mjød som er tilsatt kanel. Det som overasket meg var at den på farge var så blank og lys, lys gul. Den inneholder 13% alkohol og er produsert med vann, honning og kanel.

Jeg liker best mjød som er naturell, som ikke har tilsetninger som bl.a. kanel. Hvordan var det med denne? Den duften svakt honning og hadde en tiltalende duft av kanel også. Derimot smakte den ikke kanel, men litt honning.

Det jeg håpte på med denne mjøden var at den ikke ville være for søt og at den ville være smakfull for ganen. Jeg ble litt skuffet fordi det var egentlig lite smak. Føltes litt utvannet på smaken.

Lettdrikkelig ja og ikke søt, men mangelen på smak gjorde at den ikke er en den beste mjøden jeg har smakt. En ok mjød, men ville heller ha satset på f.eks. Zlatá karpatská fra mjødprodusenten Včelnex, http://www.vcelnex.cz/kralovska-medicina

No comments yet

Legg igjen en kommentar

