Skip to content

Det blir dansk jul i år…

21 november, 2012

 Da nærmer det seg jul med stormskritt. Hvordan skal man komme seg i julestemning? Jo, man fyller opp et egnet ølglass med Fanø Julebryg.

De siste årene har jeg hatt sansen for Ringnes Julebokk. Det har fått meg i julestemning, men i år ser det ut til at Julebokken ikke er av samme kvalitet.

Da er det godt å ha dansker med teft for jul. Fanø Julebryg er en dansk juleporter med 7,5% alkohol. Vinmonopolet selger stoffet til 75,- kroner. Svart og herlig på fargen med et skum som holder seg lenge. Smaker litt av kaffe og lakris, har en fin bitterhet og mye smak i etterkant. Et øl å kose seg med.

Ingen tvil om at dette juleølet fikk meg i julestemning. Det er faktisk det første juleølet jeg har smakt i år som, for meg, smaker jul. Her er det fylde, rundhet og smak. Et øl brygget for julekos.

Anbefales på det sterkeste, men vær rask. Vinmonoplet jeg besøkte i dag hadde bare to flasker igjen (disse forsvant med undertegnede). Det blir dansk jul i år 🙂

No comments yet

Legg igjen en kommentar

