Skip to content

31 desember, 2010
tags: , ,
Farvel til 2010..© Ideeart | Dreamstime.com

Da er vi kommet til den siste dagen i 2010. En liten oppsummering er på sin plass.

Desember ble mer en ølmåned enn en vinmåned for min del. Ringnes julebokk var som alltid veldig god. Fin å kose seg med alene eller sammen med julemat. Ellers testet jeg også det belgiske ølet, som jeg gjorde i fjor, N’Ice CHOUFFE. Fantastisk godt det også til julematen (og alene). Det siste juleølet jeg testet, men som jeg var usikker på om jeg ville bruke sammen med julematen var BOCQ Christmas.  Andre testere har skrevet at dette var for søtt. Så feil kan man ta..utmerket øl til julemat (og alene også dette ølet). Av disse tre juleølene så var nok det  norske Ringnes julebokk det beste.
Jeg er ellers godt fornøyd med å ha fått Dow’s Vintage Port 2007 i julegave. Det sies at denne årgangen skal være veldig god og at dette kanskje er den beste produksjonen til Dow’s noensinne. Portvinen skal være best en gang mellom 2022 og 2050, så jeg må være tålmodig. Heldigvis har jeg to flasker av typen…
Et annet høydepunkt i 2010 var vinen  5 Stelle Sfursat fra produsenten Nino Negri. En virkelig god vin som er produsert på samme måte som de gode amaronevinene.
Et godt nytt år ønskes alle vinelskere, og husk at der det ikke er vin er det heller ikke kjærlighet.
No comments yet

Legg igjen en kommentar

