Skip to content

Ripasso igjen…

1 april, 2010

Cesari Mara Ripasso

En annen god vin er Cesari sin Mara Ripasso 2007.

Den hadde en fin rød, sortlig farge den også. Umiddelbart når jeg hadde vinen i munnen tenkte jeg at denne var bedre enn forrige ripassovin jeg smakte. Den er friskere, syrligere, noen myke tanniner finnes der og aroma av røde bær.

Jeg tror ikke jeg ville valgt vinen hvis jeg bar skulle nyte vinen alene. Den må nok ha følge av mat for å få fullt utbytte av den. Prøv med ost og pasta.

Etter å ha dvelet ved vinen en stund synes jeg at Le Crosare er en bedre vin enn Mara. Den har litt mer smak og kraft, men selvsagt tar vi gjerne et glass til av Mara.

No comments yet

Legg igjen en kommentar

