Skip to content

Jacob’s Creek – Shiraz/Cabernet 2005

10 mars, 2010
tags: ,

Jakobs Creek Shiraz Cabernet

Jeg må innrømme at jeg sjelden kjøper vin som ikke er produsert i Europa. Denne vinen var en gave og jeg tenkte det ville være greit å teste noe nytt for en gangs skyld.

Fargen på vinen var veldig tiltalende. Mørk mørk rød, kanskje mer rødsvart på farge. Duften var ok, røde bær. Munnen min likte derimot ikke vinen. Mye tanniner, eikepreg. Dårlig ettersmak. Den passet seg ikke der og da for kos.

Vinen ble korket og tatt fram igjen dagen etterpå og da som tilbehør til Lasagne.

Dette fungerte bedre.Vinen så ut til å hatt godt av litt lufting og en dags godgjøring, men fremdeles ble det ikke en god opplevelse. Vinen kan fungere med mat, men etter min smakspalett blir dette ingen gjenganger.

Jeg beklager å måtte si det, men dette er en vin jeg IKKE ønsker å smake igjen. Kan dere heller kjøpe inn en vin fra Italia som gave neste gang?

No comments yet

Legg igjen en kommentar

