Skip to content

Spansk vin – Marques de Monistrol

17 januar, 2010
tags: ,
Marques de Monistrol

Denne har jeg smakt tidligere. Den koster 99,90 på vinmonopolet og er lett drikkbar.

Den ledsaget middag med piroger med kreolsk krydder, kjøttdeig og noe tomater.
Vinen har en klar mørk rød farge. God duft av mørke bær og på smak var den god, men kanskje litt eiket. Jeg har sett at noen synes den har en tørr avslutning, men for meg virker som en rund fin vin. Den har lite tanniner og vinen er saftig uten å være tynn. Vinen har middels lengde.
Kunne tenkt meg litt lenger lengde på vinen og kanskje litt mer smak.
Totalt sett vil jeg si at dette er en grei drikkevin, men passer også godt til mat som f.eks. piroger. For de som liker at vinen gir dem litt motstand så kan de bli litt skuffet.

5 kommentarer leave one →
  1. 23 januar, 2010 10:01 pm

    Hei !

    jeg er enig i din beskrivelse av vinen. Legg gjerne også inn din vurdering i vår vin guide hvis du har lyst. Du får link tilbake til ditt sted og kanskje også litt trafikk med tiden.

    Ha en strålende vin helg.

    • Havstad permalink*
      25 januar, 2010 10:24 am

      Hei, det er mye bra vininfo på deres vinguide…men jeg har ikke sansen for all den reklamen dere har fått på siden. Derfor er jeg litt tilbakeholden med å legge noe ut hos dere….

      • 25 januar, 2010 12:00 pm

        Ok, takk for tilbakemeldingen. Sidene er under konstant forandring så jeg setter pris på forslag til forandringer. jeg har justert noe igjen i dag. Er det generelt for mye? eller er det enkelte sider du mener jeg overdriver? gi meg gjerne noe mere input på morten@winesworld.net

        Ha en god dag.

  2. 23 januar, 2010 10:24 pm

    Fin beskrivelse.
    Veldig fin veiledning til oss som ikke er så kjent i vinens verden. Jeg tenker at det er en egen kunst å beskrive vin.
    Jeg kjenner forskjell på vin og jeg kan si om den er god eller mindre god, men å beskrive den så detaljert som du gjør her, hadde vært vanskelig. Likte også godt at du antyder hvilket krydder som kunne passe til vinen.

    Takk for en fin anmeldelse.
    🙂

    • Havstad permalink*
      25 januar, 2010 9:58 am

      Hei, takk for kjekk tilbakemelding.

Legg igjen en kommentar

